Fundraising & donations

In Italy, ADAPT represents a successful example of a new approach to academic research. Thanks to the collaboration with our Partners, businesses, unions and employers’ organisations we have contributed over the last decade to modernize the workplace from a legal, organisational and management perspective. Undoubtedly, the most important contribution is however the cultural legacy of our Association, as demonstrated by our significant investment in young people. In a few years we have been able to co-finance a significant number of scholarships, research grants, PhDs, apprenticeships for higher education and research. With the “Astino Project”, ADAPT has now the opportunity to further improve the quality of its training programmes by effectively preparing the youth to respond to the needs of an ever-changing society. Your support to the initiative, not necessarily in terms of funding, can help us reach the goals that we consider of utmost importance for the development of our country.

With the “Astino Project” we are able to cultivate new partnerships with businesses as well as with universities and major international centres that are interested in contributing to building the future of work in the light of better efficiency and greater social justice.

For further information about participation in the "Astino project", for donations and funding and to propose partnerships, please write to: tiraboschi@unimore.it

Astino Project:  History & places  |  Our project in astino  |  Fundraising & donations  

Sostienici. Nel panorama italiano ADAPT rappresenta una esperienza di successo di un rinnovato modo di fare Università. Grazie alla collaborazione con i nostri soci, con il mondo delle imprese, con le associazioni datoriali e sindacali abbiamo contributo, nell'arco di poco più di un decennio, ad avviare importanti processi di modernizzazione e innovazione giuridica, organizzativa e gestionale nei luoghi di lavoro. Il principale contributo di ADAPT è e resta, in ogni caso, culturale e progettuale, come dimostra il cospicuo investimento sulle persone e sui giovani. In pochi anni abbiamo contribuito a co-finanziare centinaia di borse di studio, assegni di ricerca, dottorati, apprendistati di alta formazione e ricerca. Con il "progetto Astino" ADAPT si pone nella condizione di effettuare un ulteriore salto di qualità volto a formare nuove generazioni di talenti per le esigenze di una società complessa e in continua evoluzione. Il tuo sostegno a questa iniziativa, non necessariamente di tipo economico, ma anche progettuale ed educativo, potrà aiutarci a raggiungere più facilmente obiettivi di importanza primaria per il Paese.

Attraverso il "progetto Astino" siamo nelle condizioni di avviare nuovi partenariati con il mondo delle imprese e anche con quelle istituzioni universitarie e quei centri di ricerca di rilevanza internazionale che vorranno con noi contribuire a costruire il futuro del lavoro nella prospettiva di una migliore efficienza e di una maggiore giustizia sociale.

Per maggiori informazioni sulla adesione al "progetto Astino", per donazioni e finanziamenti e per la proposta di partenariati scrivere a: tiraboschi@unimore.it

Astino Project:  History & places  |  Our project in astino  |  Fundraising & donations  

ADAPT is a non-profit organisation founded in 2000 by Prof. Marco Biagi with the aim of promoting studies and research in the field of labour law and industrial relations from an international and comparative perspective. Our purpose is to encourage and implement a new approach to academic research, by establishing ongoing relationships with other universities and advanced studies institutes, and promoting academic and scientific exchange programmes with enterprises, institutions, foundations and associations.

ADAPT è una associazione senza fini di lucro, fondata da Marco Biagi nel 2000 per promuovere, in una ottica internazionale e comparata, studi e ricerche nell’ambito delle relazioni industriali e di lavoro. Il nostro obiettivo è promuovere un modo nuovo di “fare Università”, costruendo stabili relazioni e avviando interscambi tra sedi della alta formazione, mondo associativo, istituzioni e imprese